vrijdag 31 maart 2017

Het resultaat + flow

Het resultaat is helaas wel wat anders geworden dan gepland. De stijl is net wat anders geworden omdat ik in het begin net wat aan het afwijken was en de rest volgde. Ondanks dat ik veel assets heb gemaakt, mis ik nog wel veel voor mijn gevoel. Echter heeft dit ook de te maken met technische limitaties heb omdat ik in 2D werkte. Dingen zoals belichting en effecten ging wat lastiger. Dit komt natuurlijk ook door dat ik niet kan programmeren(ga visueel programmeren leren binnenkort). 

Verder ben ik enorm trots op het resultaat. Alles wat ik heb gemaakt zit erin, ondanks de vele problemen rondom depth en collision. De stijl is consistent en duidelijk. Ondanks er interactie mist en het volledige plaatje, wilt je fantasie wel te werk gaan en wordt je benieuwd wat er hier allemaal afspeelt. 

Ik zal nu de flow van het level toelichten en welke keuzes ik heb moeten maken of het level af te krijgen.


Het idee was om de speler naar boven te sturen, dit heb ik gedaan door de vloer verticaal te wijzen. Dit geeft de speler een gevoel van richting, daarnaast stuur ik de speler door afbakeningen.


Door de speler duidelijk te laten zien dat er een dood eind is en de speler zijn interesse te wekken met een open deur, leid ik de speler naar boven. 


Hier herhaal ik de vorige stap en wek ik interesse met een nieuwe aanwezige kleur die de speler net kan zien vanuit deze hoek. 


Uiteindelijk komt de speler terecht in een kamer met een klein verhaaltje, waarbij ik interesse wil opwekken en de speler wil laten fantaseren.

Door limtitaties met het programmeren moest ik het level grotendeels verticaal houden. Er zaten echter eerst ideeën in van een trap naar beneden en een klein interactief puzzeltje om de deur te openen. Helaas is er door tijd gebrek wat lege ruimte in de achterste kamer. Helaas kon ik niet meer op tijd de kamer kleiner maken.

Ik heb hier echter wel van geleerd dat ik de volgende keer wat eerder moet beginnen met het programmeren, maar dit wil ik liever aanpakken door te leren visueel programmeren. Zo kan ik basis programmeren en kan ik in de toekomst kleine concepten zelf uitwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten